MUN PÄIVÄKOTI-hankkeessa työskennellään ryhmissä, joista käytetään nimitystä kehittämisrypäs. Kehittämisryppääseen kuuluu kahden tai kolmen päiväkodin henkilöstöä sekä opiskelijatiimi, jossa on sekä kalustemuotoilun opiskelijoita että sosionomiopiskelijoita. Kehittämisryppäissä työskentely aloitettiin työstämällä erilaisia Päivin antamia tehtäviä liittyen oppimisympäristöihin ja niistä tehtäviin havaintoihin.
Päivään osallistuneet pitivät päivää onnistuneena. Palautetta kerättiin hymynaamalapuilla: ota vihreä, jos päivä oli onnistunut, keltainen jos päivä oli ihan ok ja oranssi, jos päivä ei vastannut odotuksia. Taakse toivottiin pientä kommenttia päivästä. Palautteen perusteella osallistujat olivat
tyytyväisiä kehittämisryppäissä työskentelyyn.
"Paljon tietoa päiväkodin arjesta tuli omalta ryhmältä. Toka tehtävä oli konkreettinen ja siihen pystyi osallistumaan kalustemuotoilijana enemmän kuin muihin tehtäviin."
"Todella mielenkiintoista tehdä yhteistyötä muotsikkalaisten kanssa sekä päästä yhdessä päiväkotilaisten kanssa innovoimaan. Hyviä ryhmätehtäviä."
"Kokonaisuudessaan kiva ja ajatuksia herättävä päivä. Pidin siitä että pääsi itse pohtimaan. Hieman kuitenkin raskas päivä, paljon asiaa ja pohdittavaa."
Ryhmissä työskenneltiin paljon eikä Päivi päästänyt ryhmiä helpolla,
vaan kannusti dialogisuuteen, erilaisten näkökulmien pohtimiseen ja
avaamiseen. Yhteinen pohdinta tuotti tulosta. Jo tässä päivässä virisi paljon hyviä ajatuksia oppimisympäristöjen kehittämiseen liittyen. Oli ilo kuunnella kehittämisryppäiden työskentelyä. Kottin lähti innostunut, mutta uupunut kehittäjien joukko. Ankkurit on nyt nostettu, tästä on hyvä jatkaa työskentelyä ensi viikolla seuraavassa kehittämispäivässä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti